Startavo didžiausio Baltijos šalyse stock-office miestelio statybos: vainiką kels jau rugsėjį
Verslo miestelių plėtrą Lietuvoje vykdanti „SBA Urban“ startavo su pirmojo „Urban HUB“ statybų darbais Kauno rajone. Numatoma, kad didžiausias Baltijos šalyse prekybos, biurų ir logistikos (ang. stock-office) projektas bus baigtas per rekordiškai trumpą laiką. Daugiau nei 70 000 kv. m. ploto stock-office“ miestelio statybų pradžia pažymėta unikalios gyvosios „kapsulės“ ceremonija.
Netipinė regionui reikšmingo verslo miesto pradžia
„Daugiau nei 100 mln. eurų investuosime tam, kad strateginėje vietoje šalia Kauno sukurtume ištisą verslų miestą. „Urban HUB“ įsikurs daugiau nei 100 įvairių sektorių įmonių, kuriose dirbs per 800 darbuotojų. Čia persikelsiantys verslai ras lanksčias prekybos, logistikos, prekių ekspozicijų, gamybos erdves. Itin sparčiai kilsiančio verslo miesto statybų pradžią simboliškai pažymėjome sumažintos „Urban HUB“ kopijos aviliuose įkurdindami bites, kurios jau vykdo logistines, gamybos ir kitas operacijas. Netrukus prie jų prisijungs įvairios Lietuvos bei užsienio kapitalo įmonės“, – sako „Urban HUB“ vadovas Giedrius Muliuolis.
„Tikiu, kad Biruliškėse iškilsiantis prekybos miestelis bus vertas pasididžiavimo, nes jį pasiryžusi statyti „SBA Urban“ yra socialiai atsakinga, didžiulę patirtį sukaupusi kompanija, kurios darbai remiasi architektūros išskirtinumo, žaliosios ekonomikos, tvarumo, darnos su aplinka principais. Svarbu ir tai, kad solidžios investicijos padės sukurti starto aikštelę naujiems verslams ir stimuliuos regiono ekonomiką“, – pabrėžė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.
Pasak. G. Muliuolio „Urban HUB“ projekto pirmąjį etapą, 22 000 kv. m. erdves, 4 pastatus „SBA Urban“ planuoja išvystyti rekordiškai sparčiai – vos per 9 mėnesius. Tokį tempą išlaikyti padėjo ir komandos atlikti namų darbai: „Dar prieš pradedant „stock-office“ projekto statybas užsakėme pamatus, pasigaminome kolonas, santvaras ir jas sandėliavome laukdami starto. Tokie ir panašūs sprendimai gali padėti optimizuoti statybos darbus ir nuo galutinių terminų nubraukti mėnesius“, – sako G. Muliuolis.
Projekto generalinio rangovo „YIT Lietuva“ vadovo Kęstučio Vanago teigimu, projektas ambicingas tiek architektūriniais, tiek technologiniais ir terminų aspektais.
„Pirmojo pastato vainikas ant stogo iškils vos po trijų mėnesių, rugsėjo pradžioje, o išskirtinio fasado montavimo darbai bus baigti netrukus po to – rugsėjį. Įprastai tokio masto projektai įgyvendinami per metus ar net pusantrų. Tačiau ambiciją pavyks įgyvendinti iš anksto atsakingai ruošiantis ir efektyviai valandų tikslumu planuojant darbus. Pasitelktos šiuolaikinės skaitmeninės statybos technologijos pagelbės išvengti klaidų skubant, o statybai naudojamos kokybiškos medžiagos rodo indėlį tvarumui, kuris „Urban HUB“ projekte išlieka pagrindiniu prioritetu“, – sako K. Vanagas.
Lygiagrečiai „Urban HUB“ Kauno rajone, plėtojamas ir 20 000 kv. m. „stock-office“ projektas ir Vilniuje, šalia Ukmergės gatvės. Planuojama, kad statybų darbai čia prasidės jau šį mėnesį, o pirmieji verslai kursis 2024 m. viduryje.
Bitės – tvari tradicija
Simbolinėje „Urban HUB“ statybų pradžios ceremonijoje specialiai suprojektuotą avilį – „Urban HUB“ kopiją sukūrė kita SBA įmonė „Šilutės baldai“. Pasak žinomo bitininko dr. Algirdo Amšiejaus, pabaigus statybos darbus bitėms „Urban HUB“ aplinkoje gyventi bus itin palanku. Apylinkėse daug pievų, kaimynystėje – žiedų gausūs sodai ir miškai.
Kol vyks „stock-office“ projekto statybų darbai, bičių šeimos bus laikinai apgyvendintos šalia „Kauno baldų“ prie Nemuno.
SBA grupė siekdama paskatinti miesto bitininkystę ir atkreipti dėmesį į šių gyvybiškai svarbių gyvūnų nykimą prieš keletą metų pradėjo „Susibičiuliaukime“ iniciatyvą. Jos metu SBA įmonės ant savo įmonių ar šalia jų įkurdino arti 30 bičių šeimų, o taip pat pakvietė prie iniciatyvos prisijungti kitus verslus bei valdžios institucijas. Ant savo stogų avilius nuo akcijos pradžios jau iškėlė Prezidentūra, Vilniaus savivaldybė, Seimas, bendrovė „Moodys“. Tą planuoja artimiausiu metu padaryti ir kiti verslai.